2014. augusztus 8., péntek

Kijev a beismerés útjára lépett?


A gép lelövésétől kezdve a konfliktus nemzetközivé vált. Jelenleg két konfliktus uralja a világot, az egyik az utasszállító gép lelövésének körülményei és Gáza. A síta-szunnita összecsapás is perifériára szorult. Ha bebizonyosodik, hogy a gépet lelövő, oroszbarát szakadár, akkor Oroszország ellen olyan szankciók lépnének életbe, aminek hatására hidegháborús helyzet állna elő. Senki nem akarja. Az USA és Európa szemében viszont szálka volna, ha az általunk erőforrásokkal és fegyverrel támogatott Ukrajna lelőné a "saját gépünket". Jelenleg a Világ abban érdekelt, hogy legyen egy alapos vizsgálat aminek során NEM derül ki az igazság. (a szerk.)

Az ukrán fegyveres erőktől értesülések szivárogtak ki: a maláj Boeinget egy hadgyakorlaton elkövetett hiba miatt ők lőtték le.

Az ukrán fegyveres erőktől értesülések szivárogtak ki: a maláj Boeinget egy hadgyakorlaton elkövetett hiba miatt ők lőtték le
A maláj repülőgép katasztrófájának napján az ukrán fegyveres erők légvédelme a "lelövés a rakéta indítórendszerének blokkolásával" eljárást (a távolfelderítéstől érkező: "ellenséges gép közeledik"-től a cél lelövéséhez szükséges minden mozzanat gyakorlása, csak a rakéta kilövése marad el. Az "ellenséges gép(ek) szerepét a honi hadsereg gépei játszák el...a ford)gyakorolta. Azonban előállt egy váratlan helyzet. Ezt állítja a RIA Novosztyi az ukrán hadvezetés egy meg nem nevezett tagjára hivatkozva.

A hírügynökség informátora elmondta, hogy "július 17-ére a 156. légvédelmi rakétaezred parancsnokának az az utasítása volt,  hogy a szárazföldi csapatok fedezete mellett Donyeck külvárosában egy harci körülmények közti gyakorlatot hajtson végre". Részegységeiket állásokba kellett telepíteniük, végrehajtani a célbefogást és és végigcsinálni a célkövetés és a feltételes célmegsemmisítés minden algoritmusát a "Buk-M1" légelhárító rakétával. Az ütegek parancsnokai megkapták a rakétaindítási kódot, bár a 9M38M1 rakéták tényleges kilövéséről szó sem volt.

-A dnyepropetrovszki gyakorlaton való részvételre a taktikai légierő Kulbakinoban állomásozó 229. dandára Nyikolajevbe vezényelt két SZu-25-ös repülőt. A pilóták azt a feladatot kapták, hogy végezzenek légi felderítést, majd kontrollcélként repüljenek a Donyecktől nyugatra összpontosított antiterrorista csoportosulás fölé,- mondta az informátor.

-Miután az egyik repülőgép a "Buk" légvédelmi rendszer észlelési zónáját elérte, a Zariscsenszkoje településnél lévő üteg éles üzemmódban követni kezdte, - tette hozzá a hírforrás. -Minden bizonnyal egy tragikus véletlen folytán egy idő után a maláj Boeing és a SZu-25-ös repülési pályája a magasságkülönbség ellenére azonos volt, a két gép jele a radarernyőn egy nagy pontba összeolvadt, s ez végzetessé vált a polgári gép számára - miután az egy célnak látszó két gép útiránya a pillanatnyi egyezés után eltért, a követő rendszer automatikusan a nagyobb célfelületet mutató gépre állt rá.

Igaz, hogy az informátor nem tudta, hogy minden előzetes terv ellenére miért lőtték ki a rakétát.

-Ezzel a kérdéssel az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) foglalkozik. Este fél tíz körül (nyilván aznap, csütörtökön...a szerkesztő) az ütegparancsnokot és a kezelőket elvitték, - fejezte be az informátor.

Az újság megkérte Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornokot (Oroszország Hőse, 2002. januárjától 2007. májusáig a fegyveres erők légvédelmi csapatainak főparancsnoka volt), hogy kommentálja a fenti, szenzációsnak tűnő értesülést. A tábornok szerint speciálisan, azzal a szándékkal kap egyre nagyobb teret ez a verzió, hogy a későbbiekben valahogy igazolja azt a bűncselekményt, amit az ukrán rezsim elkövetett.

-Naponta nő azon információk száma,amik azt bizonyítják, hogy Kijev már korábban eltervezte a Boeing ügyet. Most meg ezzel az anyaggal, ami a tömegtájékoztatás valamiféle informátorának szavai, és igen hasonlítanak egy valóban létező katonai dokumentum részleteire, a kijevi rezsim "levelező üzemmódban" próbálja némileg igazolni tevékenységét. No igen, végrehajtottunk egy hadgyakorlatot, amin két SZu-25-ös követése volt a cél. Azonban úgy esett, hogy a két jel egymásra került, a rakéta meg hirtelen elindult...Szóval bocsássanak meg nekünk, minden véletlenül, szándékunk ellenére történt...

Az ukrán vezetés csak hadd feleljen a kérdésre: a maláj Boeingnek miért adtak utasitást arra, hogy észak felé módosítsa útvonalát, az úgynevezett hadgyakorlat körzetébe, ráadásul magasságcsökkentéssel együtt?

Emlékezzünk 2001-re, amikor egy ukrán SZ-200-as lelőtte az orosz Tu-154-es utasszállítót. Akkor a légvédelmisek számára felbocsátott céltárgy 35 kilométernyire volt a kilövőállástól. A céltárgy jelvisszaverő felülete sokkal kisebb volt, mint a Tu-154-é. Véletlen egybeesés, hogy mindkét cél egy vonalba került. Amikor a rakéta elhaladt az eredeti céltárgy mellett és az utasszállító felé közeledett, az ukrán kezelőknek készülékeiket azonnal le kellett volna kapcsolniuk a nagyfeszültségről, hogy megszűnjön a Tu-154-ről visszaverődő radarjel. Akkor a rakéta önmegsemmisítő rendszere működésbe lépett volna. Ők azonban nem vették le a feszültséget, s a rakéta elérte a repülőgépet.

Donbassz felett is hasonló lehetett a helyzet: a SZu-25-ös és a Boeing egy szektorban volt, a rakéta meg a nagyobb felületet mutató cél felé fordult. Tehát ez a verzió technikailag lehetséges. Azonban megismétlem: miért kellett a gyakorlat megkezdésekor a gyakorlócél légterébe "vezényelni" a Boeinget?

Újságíró: - Lehetséges e az, hogy a légvédelmi rakétaüteg gyakorló üzemmódban követte a célt, majd végrehajtotta az ún. "elektronikus kilövést". Azonban amiatt, hogy a rakéta az indítóálványon nem volt megfeleleően blokkolva, a vezérlés hirtelen, jóváhagyás nélkül kilőtte azt?

-Igen, így is történhetett. De! Minket emiatt is támadnak: azt gondoltuk, hogy "Ez egy tragikus hiba volt"! Nem kell mentséget keresni olyan emberek számára, akik kitervelt, szándékos bűncselekményt követtek el!

BUK M2 védelmi rendszer
Sem az ukránoknak, sem az amerikaiaknak nincs semmilyen bizonyítékuk arra, hogy a katasztrófához köze lenne Oroszországnak vagy a felkelőknek, most meg kiszivárog az első szerecsenmosdatás: "Tudják, mi nagyon jó és nagyon békés emberek vagyunk. Nem mi vagyunk azok, akik Donbassz településeit "Gradokkal" (a "Katyusa" sorozatvető mai változata...a ford) lövik, hanem Oroszország. Mi csupán egy hadgyakorlatot tartottunk, hogy készen álljunk az "orosz agresszió" visszaverésére, de becsúszott egy kis hiba...a Boeing meg lezuhant". Nos, megismétlem: az utasszállító menet közben miért változtatta meg tervezett útvonalát, miért repült be a "gyakorlat" légterébe?

Újságíró: - Lehetséges e, hogy az ukrán katonai vezetők, akik első pillanattól kezdve tudták, hogy beosztottjaik lőtték le az utasszállítót, ezt a tényt eltitkolták Porosenko előtt? Egyszerűen csak megtévesztették az elnököt, hamis tényeket közöltek vele? Porosenko meg a dolgok rendje szerint ezt jelentette Obamának...

-Minek kell egyáltalán ilyesmit egyáltalán szóba hozni? Jacenjuk lemond, de máris felhívja Kerryt: Megengedi, hogy elmeneküljek most? Én valamivel későbbre terveztem ezt, de úgy alakulnak az események, hogy most kell lelépnem...

Nekem úgy tűnik - bocsásson meg a kifejezésért, hogy az ukrán vezetés, beleértve Porosenkot is, a toaletre sem mer kimenni az amerikaiak engedélye nélkül...

Viktor Mjasznyikov katonai szakértőnek szintén az a véleménye, hogy Ukrajnának előbb-utóbb el kell ismernie, hogy ők lőtték le a Boeinget. A tömegtájékoztatás felé történt névtelen kiszivárogtatás ehhez készíti elő a terepet, lassacskán "csepegtetve" az információkat.

-Ez történik, miután megjelentek olyan dokumentumok, amik bizonyítják, hogy a légtérben mégiscsak ott volt az a két ukrán SZu-25-ös. Az ukrán felderítő szervek -ezt feltételes módban mondom- csak most tudták meg, hogy aznap hadgyakorlatot tartottak az övéik. Elhasználtak egy drága hadianyagot, de senki nem tudja, hogy volt e rakétaindítás, vagy nem? Ez természetesen naív és nevetséges: lehetetlen, hogy egy parancsnokság ne tudja, hogy mi történik az egységeinél.

Az amerikaiak népiesen szólva szintén kezdik behúzni a farkukat, kijelentik, hogy nem tudják, ki lőtt. Korábban azt állították, hogy Oroszország teremtett meg bizonyos feltételeket a kilövéshez. Azt azonban, hogy mik ezek a feltételek, nem tudják. Általánosságban elmondhtó, hogy megismétlődik a 2001-es helyzet, amikor is az ukránok kategorikusan tagadták, hogy ők lőtték le az orosz utasszállítót. (Bár hónapok múltán megtörtént a hivatalos beismerés, a napokban olyan hírek jelentek meg az ukrán sajtóban, hogy Kucsma -az akkori ukrán elnök- "lefeküdt" az oroszoknak, "szívességből" elvállalta a bűnbak szerepét...a ford.)

Kijev és Washington úgy számolt, hogy a lelőtt Boeingért alaptalanul is minden bűnt Oroszország nyakába varrnak. S mint rendszerint lenni szokott, az USA szövetségesei minden eszközükkel támogatják ezt. Szemmel láthatóan rohamtempóban léptetik érvénybe a szankciókat ellenünk. Majd valamikor elismerik: hát, igen, történt egy fatális hiba - a célképek egybeolvadtak, s véletlenül lőttek is.

1983-ban a SZU lelőtt egy mélyen az ország légterébe behatolt dél-koreai utasszállítót. Minket provokáltak, mégis életbe léptettek akkor is egy sor szankciót ellenünk. A maláj gép lelövését Ukrajna azonban meg fogja úszni szankciók nélkül, agyonhallgatják, elkenik az ügyet. (Mint történt ez akkor, amikor az amerikaiak lelőttek egy iráni utasszállítót...a ford.)

A "fekete dobozok" tartalmának feldolgozása már minden bizonnyal megtörtént. Az adatokat meg átadták Hollandia kormányának, az pedig már eldöntötte, hogy mit hoz belőle nyilvánosságra és mit nem. Ez a fő kérdések egyike: az amerikaiak nem publikus eszközeikkel tudnak e nyomást gyakorolni Hollandia vezetésére, igen, vagy nem?

Ukrajna jelenleg az USA által irányított terület. Úgy vélem, hogy a Boeing-provokációt Amerikában gondolták ki, Porosenko csupán végrehajtotta azt. Szóbelileg állapodtak meg, hogy egy hadgyakorlat keretében valósítják meg.

Igen fontos adalék, hogy a Boeing fedélzetén egy kettős állampolgárságú személy kivételével nem voltak amerikaiak. Vagyis olyan semleges ország gépét és olyan utasösszetételt szemeltek ki, hogy az igazság kiderülése esetén az érintett országok ne akarjanak, vagy ne tudjanak komolyan fellépni az USA, EU és Ukrajna ellen. Aztán lőttek.

Azonban hogy-hogynem, nem minden az ő forgatókönyvük szerint történt. Először: a szövetségesek közt nem teljes az összhang. Másodszor: a gép arra a területre zuhant, amit a felkelők ellenőriztek. A maláj szakértők lehetőséget kaptak arra, hogy megtekintsék a katasztrófa csaknem eredeti, szinte változtatás nélküli képét, beleértve a holttestek megtalálási helyét. Igen fontos, hogy a felkelők videokamerák kereszttüzében átadták a gép fedélzeti feljegyzéseit a szakértőknek, akik elismerték, hogy a fekete dobozokat nem "piszkálták" meg. Ráadásul Oroszország (a Federáció rendszerint várakozó álláspontot foglal el, csak az ütésekre felel) támadásba ment át, megtette azt a lépést, hogy bemutatta ellenőrző eszközeinek feljegyzéseit, s feltett 10 igen kellemetlen kérdést az USA-nak és Ukrajnának. Ezekre a kérdéseke válasz nem érkezett. Mindez az óceánon túliak számára világossá tette: annak bizonyítékai, ami azon a bizonyos napon Donbassz egén történt, minket igazolnak.

A Nyugat láthatan nem számított ilyesféle ellentámadásra. Az Államok napokig közösségi oldalakról, nem ellenőrzött hírügynökségi jelentésekből vett "tényekkel" vádaskodott. Amikor meg eljött az ideje, hogy valami komoly bizonytékkal is illene előállni, mismásolni kezdtek. Más témákról kezdtek beszélni: orosz területről lövik Ukrajnát,stb. Összességében úgy vélem, hogy az MH17-es történetét szeretnék mielőbb elfeledtetni...





Az azonban több, mint valószínű, hogy vannak még bizonyítékaink. Nincs értelme minden lapot egyszerre az asztalra borítani akkor, amikor az USA és Ukrajna bármilyen fabrikált "bizonyítékkal" előállhat még: ezeket meggyőzően cáfolni kell tudni.
(Murphy elődjének, Parkinsonnak örökbecsű mondása: "Soha nem az a hibás, aki a hibát elköveti, hanem az, aki a hibát felfedi."

Július 21-én az orosz vezérkar sajtótájékoztatót tartott, amit a magyar tömegtájékoztatás szinte teljesen, a nyugati nagyrészt elhallgatott. Orosz nyelvű video az orosz HM honlapján. Német feliratozással megvan a YouTuben... Sok adatot ismertettek: pl. Andrej Karmapolov, az orosz vezérkar helyettes főnöke:
"Van egy kérdésem amerikai kollégáimhoz. Amerikai hivatalos személyek bejelentették, hogy vannak olyan űrfelvételeik, amik azt bizonyítják, hogy a maláj gép felé a felkelők lőtték ki a rakétát. Ezeket a felvételeket azonban senki sem látta.

Július 17-én 17.06-tól 17.21-ig (moszkvai idő szerint) Ukrajna délkeleti területe felett valóban elrepült egy amerikai kozmikus készülék..., aminek az a feladata, hogy felfedezze különböző hatótávolságú rakéták kilövését és kövesse azok röppályáját..., kérnénk, hogy részletes tanulmányozás céljára tárják a világ közvéleménye elé felvételeiket."
Az orosz radaradatok szerint a maláj gép 17.20-kor kezdett jelentősen veszteni sebességéből és magasságából...a ford.)


forrás: svpressa.ru (Oroszország); Anton Mardaszov
a fordításért köszönet Aleksz-nak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése